Brev:
Vil ikke lave afføring på potte eller toilet
7. marts 2011
Alder:
2 år, 8 mdr.
Vil ikke lave afføring på potte eller toilet
Hej igen.
Vi har også lige et spørgsmål om renlighed... Vi har læst mange af dine svar på dette område, men er alligevel lidt i tvivl.
Olivia er begyndt at sige, at; nu kommer der snart store prutter i bleen (=afføring), hver gang hun skal lave stort, og har gjort dette i et stykke tid.
Hun har tidligere, for et par måneder tilbage lavet stort på både potte og toiletsæde - og var meget positivt indstillet overfor dette.
Men pludselig ville hun hverken på potten eller toiletsædet, da hun kunne mærke at der var noget på vej - og blev meget ked af det. Hun beholdt så selvfølgelig bleen på, og vi har holdt en pause siden, hvor hun har gjort det i bleen. ...
...
Vi har dog prøvet at introducere potten igen, men hun bliver stadig meget ked af det og vil ikke sidde på den. Vi har også prøvet toiletsæde, med samme resultat.
Vi har prøvet både at spørge, om hun vil ud på potten/toiletsæde, når hun nævner at der er noget på vej - og vi har prøvet at tage hende i hånden og sige; "kom, nu går vi ud på potten", så hun ikke skulle tage stilling til det. Men hun bliver stadig ked af det og siger nej.
Skal vi holde pause igen - eller hvordan får vi hende motiveret til at prøve potten/toiletsædet igen? Hun bruger lige nu bukseble, for at gøre det så nemt som muligt at komme på potten.
Venlig hilsen
Olivias mor og far