Vil ikke lave afføring på potte eller toilet

7. marts 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 8 mdr.

Vil ikke lave afføring på potte eller toilet

Hej igen.

Vi har også lige et spørgsmål om renlighed... Vi har læst mange af dine svar på dette område, men er alligevel lidt i tvivl.

Olivia er begyndt at sige, at; nu kommer der snart store prutter i bleen (=afføring), hver gang hun skal lave stort, og har gjort dette i et stykke tid.

Hun har tidligere, for et par måneder tilbage lavet stort på både potte og toiletsæde - og var meget positivt indstillet overfor dette.
Men pludselig ville hun hverken på potten eller toiletsædet, da hun kunne mærke at der var noget på vej - og blev meget ked af det. Hun beholdt så selvfølgelig bleen på, og vi har holdt en pause siden, hvor hun har gjort det i bleen. ...

Annonce

...

Vi har dog prøvet at introducere potten igen, men hun bliver stadig meget ked af det og vil ikke sidde på den. Vi har også prøvet toiletsæde, med samme resultat.
Vi har prøvet både at spørge, om hun vil ud på potten/toiletsæde, når hun nævner at der er noget på vej - og vi har prøvet at tage hende i hånden og sige; "kom, nu går vi ud på potten", så hun ikke skulle tage stilling til det. Men hun bliver stadig ked af det og siger nej.

Skal vi holde pause igen - eller hvordan får vi hende motiveret til at prøve potten/toiletsædet igen? Hun bruger lige nu bukseble, for at gøre det så nemt som muligt at komme på potten.

Venlig hilsen
Olivias mor og far

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Du har hjulpet mig med at få min datter til at sove i egen seng og sidenhen på eget værelse og det er bare gået SÅ fint! Jeg fulgte dine råd til punkt og prikke og det virkede fra første aften. Jeg er imponeret.

Tak fra Winnie, mor til pige på 8 måneder