Brev:
At blive storebror
9. august 2012
Alder:
2 år, 8 mdr.
At blive storebror
Kære Helen,
Jeg håber, at du har haft en god ferie, du har været savnet :)
Nu er der ikke længe til, at S. skal være storebror - der er fem uger til min termin. Har du nogle forslag til gode måder at forberede ham en smule på, hvad der skal ske?
Hidtil har han været med til mine graviditetstjek i USA, så han har hørt babyen sige "dukdukduk" :) Den seneste ultralyd i 30. uge var han også med til og virkede meget interesseret. Han har sit eget laminerede UL-billede af babyen.
Nu da vi er kommet hjem og han er startet i børnehave - som indtil videre går rigtigt godt, han er glad for at være der - er hans tanker selvfølgelig helt andre steder.
Vi har ikke talt voldsomt meget om babyen for ikke at overvælde ham, mere når det har været naturligt, f.eks. hvis han sparker mod min mave, siger jeg, at det må han ikke, for så bliver lillebror ked af det. Det forstår han godt. Nogle gange peger han på sin egen mave og siger, at der er en baby derinde :)
Tænker du at der er andre måder at forberede S. lidt på, hvad der skal ske?
Mange hilsner
Mette