Brev:
Han hiver sin søster i håret
6. maj 2010
Alder:
14 mdr.
Han hiver sin søster i håret
Kære Helen
Min søn på 14 måneder hiver sin tvillingesøster i håret. Og ofte... Det er jeg efterhånden ved at være temmelig træt af og det er hun selvfølgelig også, men spørgsmålet er, hvad jeg kan gøre?
Jeg siger nej bestemt, og flytter ham. (min mand sætter ham væk og vendt ind mod væggen. Hjælper det?
Han hiver selvfølgelig også mig i håret, og jeg siger nej og sætter ham ned på jorden, hvorefter han stikker i et vræl, går i flitsbue etc.
Han er temmelig morsyg for tiden. Vil op, vil ikke op, hiver i buksebenet etc. Men alt det er vist meget normalt.
Han har gået i snart 2 måneder og der er fuld fart på. Søster går ikke, så hun kan desværre ikke komme væk fra ham, når han kommer buldrende for at hive hende i håret.
Nu siger de i vuggestuen at han også hiver de andre børn i håret der. Hvad gør jeg?
Angående spisesituationen, så spiser søster selv sin yoghurt med ske og ofte også sin anden mad, men det kan han selvfølgelig ikke endnu, men vil meget gerne øve både med ske og skål etc, MEN det ryger altid på gulvet.
Jeg er meget tålmodig og samler op og giver ny ske, og ny og ny. Det er sådan det skal være ikke? Jeg er ikke ved at skabe en dårlig vane vel?
Hvor meget kan jeg forvente at kunne opdrage på mine børn på 14 måneder? Hvor meget bør jeg opdrage?
Mange hilsner, Tvillingmor