Brev:
Afføring, 2-årig
25. juni 2023
Alder:
2 år, 3 mdr.
Afføring, 2-årig
Kære Helen
Vores pige på 2 år trives rigtig godt. Vi har dog et spørgsmål omkring hendes afføringsmønster. Det svinger meget, hvor ofte hun har afføring - i perioder hver dag, i andre perioder kun måske hver fjerde dag. Afføringen kan til tider være til den hårde side, men ikke altid. Når hun skal lave afføring er hun tydeligt generet af det, hun sætter sig på hug, vil gerne op til os at sidde eller ligge tværs over vores ben, hun går lidt rundt på tæerne eller gemmer sit hovede i en pude i sofaen. Nogle gange selvfølgelig mere end andre gange. Hun siger altid til, når hun skal af med noget, men det er ikke altid der kommer noget.
Vi er i tvivl, om der er behov for, at vi giver hende lidt lactulose, så hun lettere kommer af med det, eller om der er andet vi kan gøre. Hun spiser generelt godt og varieret, særligt frugt og rugbrød er hun meget glad for, og hun kan til tider spise nogle gode store portioner til måltiderne. Så vi tænker ikke umiddelbart, at det er kosten som er problemet.
Hun fik movicol det første års tid af hendes liv, da modermælkserstatningen gav hende forstoppelse, men det lykkedes os at trappe ud af det, da hun begyndte at gå. Vi er derfor lidt betænkelige ved at skulle starte hende op på afføringsmidler igen, da vi er bange for igen at skulle give hende det i længere tid.
Hvis vi opstarter lactulose, hvornår kan vi så begynde at forsøge at trappe ud af det igen, så hendes mave kan følge med?
Vi ser frem til at høre dit input 😊