Brev:
Mormor opdrager
27. september 2007
Alder:
16 mdr.
Mormor opdrager
Kære Helen
Jeg skriver til dig i håb om du kan hjælpe os med et problem.. Det drejer sig om min mor.. Hun opdrager meget på vores datter og det er en meget hård tone hun bruger.. Det kan godt være at vi er blødsødne, men hun er alt for streng, mener vi, og det efterlader et stort irritationsmoment hos os forældre.
Er det i orden at hun opdrager eller skal vi sige fra!! Og hvordan gør vi lige det.. Jeg er enormt dårlig til at stå ansigt til ansigt med konfrontationer! Og især når det er min mor..
Hun er tit på besøg, men vi begyndt at ikke nyde hendes besøg..
Det min mor går ind og gør, er blandet andet at bestemme hvordan hun skal spise. Af os får hun lov til selv at spise med kniv og gaffel, og der forekommer uheld med at tabe maden, hvor min mor kan nærmest råber af hende: din lille gris, nu får du ikke mere, det er du selv skyld i.
Når vores datter tager noget eller gør noget hun ikke må, kan min mor finde på at bande af hende, f.eks, den må du sgu ikke tage, og holde godt fast i armen til hun enten giver slip eller begynder at græde.
Min mor hører desværre også til den generation, hvor man giver et rap over nallerne, hvilket min kæreste og jeg er helt uforståelige overfor. Selv i meget stressede situationer, kunne vi ALDRIG finde på at slå.
Her til sidst, mormor kan også finde på at kalde hende ting som lyder meget grimt, som f.eks so.
Jeg ved ikk om det er din boldgade, men vi håber da at du kan hjælpe..
Tak for en super brevkasse/hjemmeside..
Med venlig hilsen
Winnie