Ammestop og skiftende arbejdstider

29. april 2007

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Ammestop og skiftende arbejdstider

Hej

Jeg har en datter på 11 uger. Hun ammes udelukkende, har endnu ikke fået flaske og nægter at tage sutten. Men iøvrigt går amningen rigtig godt - jeg har masser af mælk, og hun spiser 7 gode måltider i døgnet, samt en masse små-sutteri fra kl. 19-23.

Jeg skal starte på arbejde, når hun er 7 1/2 måned, og begynder så småt at tænke over, hvordan jeg skal arrangere det hele, så far kan tage over. Han går på barsel fra hun er 7 måneder til hun er 1 år.

Jeg arbejder i sundhedssektoren og har skiftende vagter (dag, aften, nat). Mit vagtskema er en stor pærevælling, som det er tilfældet for alle i mit fag, og jeg kan intet stille op ift. tilrettelæggelse af vagter. Jeg ...

Annonce

... kan fx ikke bede om kun at få dag og aftenvagter osv. Derfor kan jeg ikke påregne at bibeholde bestemte amme-måltider. Hun kan derfor ikke regne med at få bryst på bestemte tidspunkter, fx til at falde i søvn på.

Er det bedst at stoppe amningen fuldstændigt, da hun ikke kan få bryst på samme tidspunkt hver dag?

Hvornår skal vi starte med at give andet? Jeg ved man anbefaler fuld amning i 6 mdr, men kan vi på 1 1/2 måned nå at gå fra fuld amning til totalt ammestop?

Hvordan kan vi i det hele taget gribe det an, så jeg kan amme så længe som muligt, men så det alligevel ikke går for stærkt?
Hvordan ordner man det, når mor er på skiftende vagter?

Kærlig Hilsen
JoJo

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder