Brev:
Amning af 3 måneder gammel dreng.
18. september 2006
Alder:
3 mdr.
Amning af 3 måneder gammel dreng.
Hej Helen
Det er en fornøjelse at læse dine svar. Indimellem bliver det hele lidt forvirrende og så er det super at kunne gå ind på din side.
Min dreng er snart 3 måneder gammel og jeg har lidt bøvl med amningen. Nogle gange stikker han i et hyl uden lige ved brystet og vil slet ikke og andre gange er der ingen problemer. Jeg tror måske at jeg på et tidspunkt lagde ham til fordi jeg mente at nu måtte han være sulten, men det har jeg så prøvet at lade være med og ventet til ham ligesom har "kaldt" på det (der kunne være gået 4 timer siden sidste måltid)
Men her lørdag aften gik det helt galt og han ville slet ikke ved aftenstid hvorefter jeg prøvede at malke ud og gi' ham det på flaske og så var der ingen problemer og det samme skete søndag morgen.
Han spiser også fint ved brystet om natten, hvor jeg ammer ham en enkelt gang, så jeg er mere end forvirret og selvfølgelig bange for at han ikke får nok. Der er rigeligt med tis i bleen og en ordentlig omgang af det lidt større hver 3. dag. Jeg vil gerne amme fuldt i halvt år, men jeg orker næsten ikke at der er 3 gode dage og 2 dårlige hvor både mor og dreng er kede af det.
Hvor mange gange vil du mene han skal spise i døgnet? Som det er nu ammer jeg max fem gange i døgnet (og der kan godt gå 4-5 timer mellem hans måltider) og jeg ved ikke om det er nok ??????
Håber at du kan hjælpe, da jeg i øjeblikket overvejer at gå over til MME. Også fordi mine bryster producerer i et væk og gør ondt en stor del af dagen (på de dårlige dage) Og, mest af alt overvejer jeg det, fordi jeg synes at det er synd for Lasse at han bliver så ulykkelig og ked af det.
Mange hilsner,
Amalie