Brev:
Utålmodig ved aftenamning
19. december 2009
Alder:
3 mdr.
Utålmodig ved aftenamning
Kære Helen
Vil li starte med at sige at jeg synes din brevkasse er et rigtig godt sted at gå hen når man er i tvivl om noget, jeg kan bruge meget lang tid herinde på at læse de forskellige læserbreve og svar :)
Men nu til sagen. Min lille datter på knap 3 måneder bliver ammet fuldt ud hver dag, det er gået rigtig godt med amningen da jeg har masser af mælk, hun er et rigtig lille brystbarn og tager fint på i vægt.
Her på det sidste er hun dog begyndt at blive meget utålmodig når jeg ammer hende om aftenen. efter at have suttet i omkring 10 min (måske endda mindre) bliver hun urolig slipper brystet tager fat igen, slipper, tager fat, slipper og begynder at virke irriteret, vrider sig og klynker. Jeg ved at det er vigtigt at hun får den fede mælk med, så jeg plejer at tage hende opp på skulderen og så få hende til at bøvse lidt og så lægge hende til igen ved samme bryst, men igen efter nogle få minutter begynder hun igen, slipper tager hænderne i munden og smasker løs på dem. Hvis jeg selv klemmer på brystet kommer der masser af mælk ud.
Jeg er begyndt at have en følelse af at jeg ikke har nær så meget mælk mere om aftenen, jeg ved godt at det har man normalt ikke om aftenen, men jeg synes det er blevet værre.
Jeg kan ikke finde ud af om det er fordi hun ikke er sulten mere eller fordi hun simpelhen er for utålmodig til at få suttet den fede mælk ud.
Jeg ammer hende med højest 2 timers mellemrum om aftenen
Med venlig hilsen
mor