Utålmodig ved aftenamning

19. december 2009

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Utålmodig ved aftenamning

Kære Helen

Vil li starte med at sige at jeg synes din brevkasse er et rigtig godt sted at gå hen når man er i tvivl om noget, jeg kan bruge meget lang tid herinde på at læse de forskellige læserbreve og svar :)

Men nu til sagen. Min lille datter på knap 3 måneder bliver ammet fuldt ud hver dag, det er gået rigtig godt med amningen da jeg har masser af mælk, hun er et rigtig lille brystbarn og tager fint på i vægt.

Her på det sidste er hun dog begyndt at blive meget utålmodig når jeg ammer hende om aftenen. efter at have suttet i omkring 10 min (måske endda mindre) bliver hun urolig slipper brystet tager fat igen, slipper, tager fat, slipper og begynder at virke irriteret, vrider sig og klynker. Jeg ved at det er ...

Annonce

... vigtigt at hun får den fede mælk med, så jeg plejer at tage hende opp på skulderen og så få hende til at bøvse lidt og så lægge hende til igen ved samme bryst, men igen efter nogle få minutter begynder hun igen, slipper tager hænderne i munden og smasker løs på dem. Hvis jeg selv klemmer på brystet kommer der masser af mælk ud.

Jeg er begyndt at have en følelse af at jeg ikke har nær så meget mælk mere om aftenen, jeg ved godt at det har man normalt ikke om aftenen, men jeg synes det er blevet værre.

Jeg kan ikke finde ud af om det er fordi hun ikke er sulten mere eller fordi hun simpelhen er for utålmodig til at få suttet den fede mælk ud.

Jeg ammer hende med højest 2 timers mellemrum om aftenen

Med venlig hilsen
mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Prævention - efter fødsel

Man kan godt blive gravid kort tid efter en fødsel - også selv om man ammer. Har I lyst til at genoptage jeres sexliv, er det derfor en god idé at finde en brugbar præventionsform.

Så længe du ammer, bør du ikke tage p-piller eller mini-piller, fordi østrogen nedsætter mælkeproduktionen, og fordi man endnu ikke kender langtidsvirkningerne, når medicinen går i modermælken.

I stedet kan det være en god idé at bruge kondom, også fordi det beskytter dig mod infektion....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder