Brev:
Amning og behov for tilskud?
24. oktober 2008
Alder:
3 mdr.
Amning og behov for tilskud?
Hej Helen.
Vores søn er allerede 3.5 måned, og er ved at blive en stor og opmærksom fyr. Han var 55 cm og vejede 3,5 kg ved fødslen. Nu er han ca. 62 cm og vejer lidt over 6 kg.
Jeg har ammet ham indtil nu, og ammer stadigvæk. Jeg er dog i tvivl, om han har brug for mere. Ikke fordi han ikke vokser, men fordi han vågner flere gange om natten. Ofte hver 2. time. I stedet for at amme ham hver gang, er min mand eller jeg oppe at gå lidt rundt med ham, hvor han bliver pakket ind i dynen og falder i søvn lidt efter. Før i tiden kunne jeg ligge ham ned i vuggen efter amningen om natten, og så sov han videre med 3-4 timers mellemrum. Vi vil naturligvis gerne, at han kan sove et lidt længere stræk igen... også for vores egen søvns skyld:-)
Mine bryster føles ikke så faste, som da jeg ammede min pige, der nu er 2 år. (Hun blev ammet, indtil hun var 8.5 måned). Min søn spiser godt, når jeg ammer ham, men kan blive frustreret, hvis mælken ikke løber til hurtigt nok. Vi tænkte selv på, om han skal have en flaske med modermælkserstatning, inden vi putter ham om aftenen. Om dagen sover han nemlig udmærket på min mælk. Hvad for noget erstatningmælk kan vi give ham, hvis det kan hjælpe på hans søvn om natten?
På forhånd tak for dit svar:-)
Kærlig hilsen
M