Svar: Hjælp i køkkenet
24. august 2012
Alder:
22 mdr.
Kære bekymrede mor
Det er en rigtig god idé at have en lille skammel i køkkenet, som barnet kan stå på og dermed være med og deltage i forberedelserne til måltiderne. Det appellerer til lysten til at spise og forebygger kræsenhed, når man selv er med til at lave mad og ser hvad der foregår :)
De fleste børn vil kunne være med fra de er ca 18 måneder og frem. Din datter vil naturligt lige nu være lidt usikker, når hun står på skamlen, og det vil her være fint at du står bag hende, men stille og roligt finder hun ud af det og i 2-3 års alderen vil det normalt gå fint uden at du behøver være nervøs for om hun træder ved siden af.
Jeg kender desværre ikke til at man kan købe en skammel med ryglæn .. men måske nogle af læserne ved noget om dette og får jeg tilbagemeldinger, skal jeg give beskeden videre ... :)
Fortsat held og lykke med hende :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske