Brev:
Slugefarlig størrelse
24. august 2012
Alder:
22 mdr.
Slugefarlig størrelse
Hej Helen
Jeg går meget op i sikkerhed - nogle ville sige overdrevet - og har bl.a. været meget obs på at sortere ting fra som potentielt kan sluges, giver ikke min datter rå gulerod og popcorn og skærer druer over, da jeg synes sådan en hel drue virker som noget der kan sætte sig fast.
Efter en diskussion med min mor om hvad der er for småt har jeg anskaffet en 'slugetester' fra sikkerhedsstyrelsen og synes der er en utroligt stor diameter på røret. Spørgsmålet er nu hvor længe man skal passe ekstra på ved at holde de små størrelser væk? Vi knuser f.eks vitaminpillen, men hun tygger fint æble, knækbrød og spiser ærter som også er små. Så er det ok at lade hende tygge pillen selv, hvis hun vil?
Og hvornår må hun spise rå gulerod, nødder og popcorn?
Og tilsvarende med legetøjet. Udenfor leger hun med sten der er mindre end de små klodser o.l. som jeg indenfor har frasorteret pga. størrelsen. Så er det kun mens de har alderen hvor alt ryger i munden at den slags skal frasorteres med hjælp fra testeren? Eller hvor længe? Hun 'gnaver' stadig i sit legetøj nogle gange men ikke som for et år siden.
Ser frem til at høre dine råd :-)