Slugefarlig størrelse

24. august 2012

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Slugefarlig størrelse

Hej Helen

Jeg går meget op i sikkerhed - nogle ville sige overdrevet - og har bl.a. været meget obs på at sortere ting fra som potentielt kan sluges, giver ikke min datter rå gulerod og popcorn og skærer druer over, da jeg synes sådan en hel drue virker som noget der kan sætte sig fast.

Efter en diskussion med min mor om hvad der er for småt har jeg anskaffet en 'slugetester' fra sikkerhedsstyrelsen og synes der er en utroligt stor diameter på røret. Spørgsmålet er nu hvor længe man skal passe ekstra på ved at holde de små størrelser væk? Vi knuser f.eks ...

Annonce

... vitaminpillen, men hun tygger fint æble, knækbrød og spiser ærter som også er små. Så er det ok at lade hende tygge pillen selv, hvis hun vil?

Og hvornår må hun spise rå gulerod, nødder og popcorn?

Og tilsvarende med legetøjet. Udenfor leger hun med sten der er mindre end de små klodser o.l. som jeg indenfor har frasorteret pga. størrelsen. Så er det kun mens de har alderen hvor alt ryger i munden at den slags skal frasorteres med hjælp fra testeren? Eller hvor længe? Hun 'gnaver' stadig i sit legetøj nogle gange men ikke som for et år siden.

Ser frem til at høre dine råd :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Spinalbedøvelse

Spinalbedøvelse er en bedøvelsesform, som bruges ved blandt andet kejsersnit. Man lægger bedøvelsen ind via en kanyle, som føres ind i rygmarvskanalen og kvinden bedøves fuldt fra taljen og ned.

Bedøvelsen gør som regel ikke særlig ondt at få lagt, og det tager meget kort tid at lægge den. Spinalbedøvelse har den fordel at kvinden er vågen under kejsersnittet og derfor kan følge med i fødslen af barnet - og også se barnet med det samme, barnet kommer ud. Der sættes en skærm op,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine svar, der altid er en STOR hjælp.

Tak fordi du er der, det er dejligt at kunne skrive til dig!

Fra Karina, mor til dreng på 5 mdr.