Svar: Ombygning

8. oktober 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udvikling.

Kære Line

Dejligt at høre fra dig igen :) Det lyder som om at I har det godt ... :)

Jeg synes det er en rigtig god idé at I en gang imellem tager jeres datter med i huset, så hun kan se hvad der sker og følge lidt med i processen.

Selvom hun ikke kan forholde sig til tid og til hvad det hele betyder, så er det vigtigt at hun oplever lidt af det der sker, så hun også bedre forstår, hvad det er I taler om, når I hjemme taler om huset. Hun vil naturligt i løbet af det næste 1/2 år begynde at følge meget mere med, lytte mere til ting I taler om osv. og der vil være meget af det I siger, som hun naturligt ikke vil kunne forstå. Jeg tænker derfor at det vil være fint, at hun får lov til at følge lidt med i ombygningen en gang imellem.

Børn spejler sig i os forældre og spejler sig i det de ser og det de oplever. Det betyder at hvis hun oplever jeres glæde, forventning osv. så vi hun naturligt blive smittet af denne glæde. Det er derfor vigtigt at I, når I besøger huset og taler om huset, taler om det positivt. Viser hende, at ...

Annonce

... I er glade og at det I oplever er noget godt. Det er vigtigt at I ikke skælder ud, virker stressede og problematiserer byggeprocessen, når hun er der, fordi hun så naturligt vil blive urolig, fordi hun mærker jeres uro, en uro hun slet ikke kan forholde sig til :)

Så det er vigtigt at finde balancen mellem at lade hende følge lidt med en gang imellem og samtidig ikke gøre større nummer ud af det, fordi hun er så lille at det er begrænset, hvor meget hun kan forholde sig til, begrænset, hvor meget hun kan forstå.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Når I nærmer jer afslutningen skal hun naturligvis også med og den dag hvor I flytter vil det være rigtig godt at hun får sine ting med. Hendes ting skal pakkes ned som de sidste og være de første I pakker frem, så hun med det samme føler sig hjemme netop fordi hun har sin seng, sin bamse, sin stol, sine dukker osv. som hun kender og føler tryghed ved :)

Rigtig meget held og lykke - og hvor lyder det dejligt, med så stor en ombygning, det bliver rigtig godt, selvom det er hårdt i den periode, hvor det står på .. :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udvikling:

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene