Brev:
Fortsat ofte vågen om natten
8. oktober 2011
Alder:
11 mdr.
Fortsat ofte vågen om natten
Kære Helen
Jeg skriver til dig igen, fordi jeg er lidt desperat og meget træt :-)
Min datter Marie vågner fortsat mange gange om natten. Hun bliver ammet og lagt til at sove i sin egen seng i vores soveværelse kl 20. Nogle gange vågner hun så kl 22, men andre gange er hun vågen 2-3 gange før kl 22. Derefter vågner hun måske hver time frem til kl 24, hvor hun så tager en længere lur på 3-4 timer. Så vågner hun igen ca hver time hver 1½ time. Hun vågner op og er frisk kl 6.30.
Hun stiller sig op i tremmesengen og vil ammes. Hun begynder først at græde, hvis jeg ikke ammer. Så bliver hun sur og græder og kæmper for at komme i vandret position. Jeg kan sommetider få hende til at sove ved at holde hende fast i dynen og vugge hende, medens hun græder. Ellers vil hun ammes. Det hjælper ikke at tage hende op og forsøge at trøste hende. Hun vil ikke have vand eller sut.
Det går rigtig fint i vuggestuen, hvor hun er glad for at komme og hun kravler glad ind på stuen og væk fra mig.
Hun kan gå 5 skridt og kravler op på alting, hvis vi ikke passer på. Hun er glad og griner meget. Hun spiser meget og fint i løbet af dagen og får grød før sengetid, så hun er ikke sulten. Vi har også fået tjekket hendes øre. Om dagen sover hun formiddag og eftermiddag i vuggestuen.
Min mand er bortrejst den næste 1½ uge, og jeg har ikke andre i nærheden, der kan tage over om natten.
Jeg har alligevel tænkt mig at vænne hende fra, når hun hun bliver 1 år, så overvejer at gøre det nu selv. Det bliver nok hårdt, men det er det jo i forvejen.
Hvad siger du? Og hvordan gør jeg? Skal jeg bare lade være med at amme.
Tak for hjælpen.
En meget træt mor