Svar: Muligt de vil flytte ham til anden dagpleje...

23. august 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udvikling.

Kære triste mor

Jeg kan godt forstå at du er i tvivl - det er også rigtig svært at vide, hvad der vil være bedst for din dreng.

Det er naturligvis vigtigt at du lytter til dagplejepædagogen og dagplejer. De har set din dreng i samvær med de øvrige børn og det lyder som om at de har gjort sig nogle fine observationer. Det lyder også som om at de holder af ham og ser ham som den lille søde dreng han er, så når de taler om at flytte ham, så er det fordi de mener at det vil være bedre for ham.

Man kan naturligvis vurdere om han skal flyttes nu, hvor der trods alt kun er 8 måneder tilbage i dagplejen, hvor han jo har gået i 1 ½ år - for så at blive flyttet igen. Man kunne evt. overveje, at hvis han skal flyttes, så kunne det være til en integreret institution, så han ikke, når han bliver 2 år og 10 måneder skal flyttes igen, men stadig kan blive afleveret samme sted - bare på en anden stue ... Det kunne være en løsning for jer!

Det er en stressfaktor at flytte børn og man skal naturligt være indstillet på at hans overskud vil være minimalt, hvis og når han flyttes. Det vil være svært for ham at vænne sig til alt det nye, nye voksne, nye børn, nye rutiner og ...

Annonce

... regler og han vil naturligt blive udfordret og også blive rigtig træt. Men, man skal også medtænke, at han måske vil blomstre op og få mere overskud, hvis han kommer et sted hen, hvor der er bedre plads til ham og hvor de kan rumme ham, hvis han reagerer meget fysisk - og hvor der måske er flere børn han kan lege med og spejle sig i.

Selvom det er hårdt for ham at skulle skifte, så er det ikke skadeligt for ham - det der er vigtigt er jo at han bliver mødt og set som den dreng han er, og netop oplever at det er dejligt at være der.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Og ja - hvis det så fortsætter det næste sted - der er jo ingen garantier for noget - og man kan naturligvis sige, at hvis det er et spørgsmål om at han mangler ord og endnu ikke har så meget sprog - ja så vil tiden jo arbejde for ham/jer, også hvor I er nu. Så behøver man slet ikke flytte ham. Er der andre ting som spiller ind - at de andre børn er meget stille og han har svært ved at spejle sig i dem, ja så må vi gå ud fra, at pædagogen vil skaffe ham en plads, hvor han netop får det han mangler. og derfor burde det jo så ikke fortsætte det andet sted ...

Jeg håber du kan bruge mine tanker lidt videre, fortsat held og lykke! :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udvikling:

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil bare sige tak.

Jeg er så glad for at det er muligt at vende de mange store, svære tanker med dig her.. Det er virkelig en stor, stor hjælp :)

Knus fra mig