Brev:
Afvænning af flasker - hvordan?
23. august 2011
Alder:
9 mdr.
Afvænning af flasker - hvordan?
Kære Helen.
Tvillingerne er 9 mdr og trives med de 2 flasker i døgnet:
kl. 19- før de skal sove og kl. 05- hvor de er meget tørstig. Derefter sover de gerne til kl 6 eller 6.15 inden aflevering i vuggestue.
På et andet tidspunkt vil de ikke have det og de drikker ca. 180-200 ml pr gang.
Mit spm går ud på afvænning af de flasker... Hvordan gør man?
Jeg er godt klar over, at de skal bibeholde dem indtil de er 12 mdr, men hvordan gør jeg bagefter????
De vågner nemlig ligesom på stopur kl 5 og ville flaske - samtidig er det ret tidlig at stå op, så hvordan kan jeg skubbe dem til at sove længere???
Jeg har ikke rigtigt prøvet at "ignorere" dem og give dem sut der kl. 5 :-o
Det er nemlig lige så nemt at putte dem i autostole og give flaske samtidig, så wupti 5 min senere er de tilbage i sengen.
Fortsat god dag,
Hilsen
Martina