Muligt de vil flytte ham til anden dagpleje...

23. august 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Muligt de vil flytte ham til anden dagpleje...

Hej Helen

Jeg skriver igen, da vi nu har haft møde med søns dagplejemor, samt dagplejepædagog. Omkring hans frustrationer, dvs. bideri, slåen, sparken etc.

Blev heldigvis bekræftet i, af dagplejepædagog, at han er lige som han skal være. Bare en lille dreng som ikke kan udtrykke sig rigtigt endnu.

Dagplejepædagogen har været og observere nogle gange, og hun ser en glad dreng, som er meget fysisk.

Hun har desværre en formodning om at han mangler nogle at spejle sig i, dvs børn som ligner ham. De 3 andre børn i gruppen er indadvendte stille børn, men han er udadvendt og meget fysisk. I fredags-dagplejegruppen hvor de er 15 børn, er der desværre heller ikke en lille bullerbasse som ham, men små forsigtige stille børn.

Dvs sige måske går han og føler sig helt forkert, imellem en masse konflikt han ikke kan komme ud af. Måske konflikter han får at få ...

Annonce

... en reaktion og noget opmærksomhed (fang mig, tuml med mig), eller ikke bliver udfordret, keder sig?

De snakker om at han måske skal flyttes, til et sted som passer bedre til ham.

Hvad er din mening om dette? Han har været der i 1½ år og er smadder glad for både dagplejemor og de andre børn, så som sådan trives han der. Problemet er at han konflikter mange gange om dagen og mange dage bliver meget negative. Dagplejemoren prøver, men tror måske ikke hun kan magte hans konflikter, dvs rumme ham.

Det må ikke ende med at han føler at han skal flyttes, fordi der ikke er plads til ham, dvs fordi han er forkert. Får helt ondt i maven over det.

Tager børn skade af et skift, ikke mindst i den alder hvor de er så bevidste? og hvad søren gør man hvis det nu fortsætter et andet sted og og og???

Han skal starte i børnehave om 8 mdr.

Knus fra en lidt trist mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Slik

Vær altid opmærksom på hvad I selv spiser. Barnet lærer af at se på jer og det I gør. Jeres vaner omkring slik, vil således smitte af på jeres barn.

Nogle tilbyder kun slik til festlige lejligheder, andre har en fast ugentlig slikdag. Der er ingen grund til at tilbyde jeres barn slik hver dag.

Babyer har heller ikke behov for slik og interesserer sig måske ligeså gerne for et sundere alternativ, som en brødskorpe eller et dejligt frisk bær.

Ifølge...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor