Brev:
Muligt de vil flytte ham til anden dagpleje...
23. august 2011
Alder:
2 år, 4 mdr.
Muligt de vil flytte ham til anden dagpleje...
Hej Helen
Jeg skriver igen, da vi nu har haft møde med søns dagplejemor, samt dagplejepædagog. Omkring hans frustrationer, dvs. bideri, slåen, sparken etc.
Blev heldigvis bekræftet i, af dagplejepædagog, at han er lige som han skal være. Bare en lille dreng som ikke kan udtrykke sig rigtigt endnu.
Dagplejepædagogen har været og observere nogle gange, og hun ser en glad dreng, som er meget fysisk.
Hun har desværre en formodning om at han mangler nogle at spejle sig i, dvs børn som ligner ham. De 3 andre børn i gruppen er indadvendte stille børn, men han er udadvendt og meget fysisk. I fredags-dagplejegruppen hvor de er 15 børn, er der desværre heller ikke en lille bullerbasse som ham, men små forsigtige stille børn.
Dvs sige måske går han og føler sig helt forkert, imellem en masse konflikt han ikke kan komme ud af. Måske konflikter han får at få en reaktion og noget opmærksomhed (fang mig, tuml med mig), eller ikke bliver udfordret, keder sig?
De snakker om at han måske skal flyttes, til et sted som passer bedre til ham.
Hvad er din mening om dette? Han har været der i 1½ år og er smadder glad for både dagplejemor og de andre børn, så som sådan trives han der. Problemet er at han konflikter mange gange om dagen og mange dage bliver meget negative. Dagplejemoren prøver, men tror måske ikke hun kan magte hans konflikter, dvs rumme ham.
Det må ikke ende med at han føler at han skal flyttes, fordi der ikke er plads til ham, dvs fordi han er forkert. Får helt ondt i maven over det.
Tager børn skade af et skift, ikke mindst i den alder hvor de er så bevidste? og hvad søren gør man hvis det nu fortsætter et andet sted og og og???
Han skal starte i børnehave om 8 mdr.
Knus fra en lidt trist mor