Svar: Knap 3 måneder og mister hår
4. august 2011
Alder:
3 mdr.
Hej med dig
Nogle af de børn, der fødes med rigtig meget hår, får lov til at beholde det - men rigtig mange børn (de fleste), vil tabe håret og så gror det nye permanente hår ud i stedet :) Det er en helt naturlig proces.
Rigtig mange børn vil også slide deres hår af, netop fordi de ligger og virrer med hovedet. En del børn får det man kalder for en "munke-krave", hvor de næsten får en skaldet isse og en række af hår rundt i nakken og over ørerne ...
Du skal naturligvis være opmærksom på om han taber håret til en bestemt side, fordi han ligger for meget med hovedet til den side - men det lyder som om at du allerede har overvejet det og du skriver, at det ikke er hans favoritside - det kunne nemlig også være en forklaring :)
Men som sagt, noget helt naturligt, som jeg ikke umiddelbart vil være så bekymret for - og som du skriver, så er huden jo fin og han virker ikke til at være generet i sin hovedbund eller andet :)
Hvis du er i tvivl, så få lægen til at se på ham, når I skal til 3 måneders undersøgelse :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske