Svar: Vægt - 21 mdr.
4. august 2011
Alder:
21 mdr.
Kære Mor
Du kan på medlemssiderne gå ind i "Livets bog" og indskrive dine børns højde og vægt. Herefter kan du se, hvordan de ligger på kurven og derudfra vurdere om de ligger som de hidtil har gjort eller om tingene har ændret sig - og hvorvidt det så har nogen betydning .... Det vil give dig det bedste billede, at notere deres mål der :)
Umiddelbart lyder din dreng ikke til at være for tyk. Jeg vil skyde ham til at ligge over gennemsnittet vægtmæssigt (omkring 85% percentilen, når man sammenligner højde og vægt) men stadig inden for normalområdet og det er helt okay. Det komme også an på hvordan han er bygget :) Men I skal naturligvis holde øje med ham, som du allerede gør.
Lillesøster lyder til at ligge fuldstændig gennemsnitligt for længde og højde og altså også helt inde i normal området. Så ingen umiddelbar grund tilbekymring der.
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske