Svar: Ører
24. maj 2011
Alder:
12 mdr.
Kære Lone
Det er helt naturligt for børn at de nulrer ører. De gør det ofte når de er trætte eller kede af det, eller i forbindelse med at de vil berolige sig selv. Lidt på samme måde som børn også kan nulre næse eller sutte på tommelfinger.
Der er ikke nogen risiko ved at barnet nulrer eller hiver i sine hører - det får man ikke stritører af :) Du kan naturligvis godt forsøge at se om du kan indføre en putteklud, puttebamse eller lignende i stedet, så din dreng på sigt kan finde ro ved at putte sig med dette i stedet. Men det skader ikke hans ører at han nulrer dem - og vi må regne med at han ikke gør noget ved sig selv, som føles ubehageligt :)
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske