Svar: Hår på ørerne
17. november 2010
Alder:
2 mdr.
Kære Christina
I livmoderen er barnet dækket af små hår over hele kroppen, de kaldes lanugohår og bliver barnet født før tid, vil disse hår ofte være meget tydelige.
Hos børn der fødes til termin vil de fleste hår være slidt af men netop på ørerne, i panden og på skulderne og nogle gange også lidt på lårene, kan der sidde rester af lanugohår. Nogle af dem slides naturligt af, andre falder af, i takt med at barnet bliver ældre og kroppen generelt udvikler sig og celler skiftes.
De fleste børn vil ikke længere have lanugohår, når de er ca 3 måneder gamle - men der er altid undtagelser og hos nogle forsvinder de hurtigt og hos andre først senere.
Der er ikke noget farligt eller unormalt ved det:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske