Svar: Mor til en dreng
22. juli 2010
Alder:
2 år, 4 mdr.
Kære Anja
Tak for dit spørgsmål :)
Jeg modtager rigtig mange bøger hver uge og er nødt til at vælge ud. Dertil kommer at det ikke er alle bøger i en serie jeg nødvendigvis modtager, nogle gange kan jeg f.eks. modtage bind 1 og bind 3 i en serie eller modtager aldrig bind 1, 2 og 3 men kun bind 4 ...
Du har naturligvis ret i at det ville være helt optimalt hvis begge bøger var i bogguiden og jeg vil naturligvis prøve fremover at tilgodese begge køn, når jeg modtager bøger til anmeldelse og omtale.
Men apropos bøger om drenge, så kan du meget fint læse bogen "Jeg har en søn" om drenges adfærd og natur. Den kan lånes på biblioteket.
Du kan også låne artikler eller læse bøger af Ann-Elisabeth Knudsen som har forsket i piger og drenges forskellige hjernemæssige udvikling.
Og så findes der også en ældre fagbog, der hedder "Historien om piger og drenge" som måske vil interessere dig. Den gennemgår forskellige teoretikere og beskriver kønnenes psykologi fra fødsel og op til voksenalderen.
Håber du hermed er hjulpet videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske