Svar: Stor tunge og lespen
7. juli 2004
Alder:
2 år, 6 mdr.
Jeg vil anbefale at du tager kontakt til en talepædagog som kan vejlede og støtte jer.
Mange små børn har tale problemer og der er derfor rigtig god hjælp at hente hos en talepædagog. Talepædagogen vil også kunne fortælle jer om der skal gøres noget nu, eller om det vil være mere hensigtsmæssigt at se tiden an og evt. give jer nogle 'tips' til, hvordan I bedst kommer videre indtil et besøg hos talepædagogen er aktuelt.
Du kan kontakte Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR) i kommunen, hvor der er ansat talepædagoger og psykologer.
Derudover har alle børneinstitutioner (og skoler) tilknyttet en talepædagog, som kommer i institutionen hyppigt, hvis der er børn, der har behov for undersøgelse og undervisning, eller pædagogerne og forældrene har behov for vejledning.
Derfor kan du enten henvende sig til pædagogerne i institutionen hvis din datter går i institution og bede om, at de kontakter talepædagogen. Du kan også selv kontakte talepædagogen, eller du kan direkte henvende dig til PPR-kontoret (på kommunen) og få at vide hvilken talepædagog, der er tilknyttet netop jeres institution.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske