Brev:
Stor tunge og lespen
7. juli 2004
Alder:
2 år, 6 mdr.
Stor tunge og lespen
Vores datter på knap 2½ har let lespen, og har f.eks. svært ved at sige T - som i stedet får en S-lyd på. Jeg har altid fornemmet, hun har haft en stor tunge.
Da hun blev ammet brugte hun hver gang meget lang tid til at få ordentlig fat, og hun fik også let "bræk"-fornemmelse - indtil hun fik ordentlig fat. - Og ved næste amning startede vi forfra igen med disse besværligheder.
Hun vil gerne fortælle en hel masse, og vi hjælper også med nogle af ordene, men jeg fornemmer, at hun selv synes, det nogle gange er for svært så hun blot siger JA, i stedet for at sige ordene.
Kan vi på nogen måde - f.eks. med nogle øvelser - afhjælpe hende med denne lespen?