Svar: Løbecykel og tobensafsæt

25. april 2010

Kategori:
Alder:
21 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udvikling.

Hej med dig

En løbecykel er en rigtig god idé, hvis man kunne have fået det da mine piger var små, så havde jeg købt sådan en :)

I Danmark lærer børn ret hurtigt at cykle, vi er en 'cykel-nation' og de fleste børn vil kunne lege cykel-egenskaberne ind fra de er 2-3 år gamle. Så en løbe cykel, når han fylder to, lyder som en god idé :)

At bruge pedaler vil de fleste børn lærer, når de er blevet 3 år og begynder at sidde på en 3-hjulet cykel, det er lidt lettere her, fordi pedalerne sidder på forhjulet og samtidig har cyklen god balance, barnet kan altså lære at bruge pedalerne uden at kunne holde balancen også ...

Men igen - børn er meget forskellige og selvom mange børn vil kunne bruge pedaler i 3-4 ...

Annonce

... års alderen så kræver det også stor balance at kunne cykle rigtigt og også lære at køre på en rigtig cykel, som vi voksne kører på. Derfor vil nogle børn ikke kunne lære dette før de er 6-7 år og starter i skole ...:)

De fleste vil i 2 års alderen kunne hoppe, men kan det bedst, hvis de holder mor og far i hænderne. I 2 års alderen vil han også mestre at stå kortvarigt på et ben.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ HELENS BOG: "Helens bog om dit barns udvikling" - fra tilfreds baby til glad tumling

Med den alder din dreng har nu, vil man forvente at han kan gå op af trapper selv, men måske stadig har brug for lidt hjælp til at gå ned. Han vil begynde at sparke lidt til en bold, men det er stadig svært og det vil ofte ikke lykkes at stå på et ben og sparke uden at falde.

Det lyder som om at jeres dreng er rigtig godt på vej :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udvikling:

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor