Brev:
Problem baby
26. april 2010
Alder:
3 mdr.
Problem baby
Hej Helen.
Jeg har før brugt din side til mange ting. Men det er første gang jeg skriver.
Jeg har en søn på nu 3 mdr. og han er en smilende baby.
Men fra dag 1 har vi haft problemer med hans mave. Jeg kunne kun amme i 5 uger. Og det var nogle hårde 5 uger med sår og mælk der ikk slog til og mig der gik amok med udmalkning for at stimulere, for tilsidst at give op.
Men under amningen havde han meget luft i maven og det tog ham tid at lære at bøvse (er han god til nu) og da vi gik over til flaske fik han vild forstoppelse og måtte på laktulose kur.
Laktulosen gjorde hans mave endnu værre, så det stoppede vi og hans mave har ligesom klaret det selv. men der kan stadig godt gå 48 timer mellem afførringer og det gør ham jo ked.
Han har dog stadig luft i maven så meget at man kan høre det når han drikker. Der kommer rumle lyde fra hans mave. jeg har prøvet ALT. mylikon, massage (med uret) cykle med ben og hvad ved jeg. Og det virker ikk det der ligner.
Jeg kan mærke på ham at han har ondt. men indimellem virker han også bare som om han vil have opmærksomhed. Han vil eks ikk ligge ned. så skriger han. Vi har svært ved at få ham til at sove, han græder tit sig selv i søvn. selvom vi har prøvet med 3 gabe reglen så virker det ikke.
Jeg føler bare ikk jeg slår til længere. der er ikk noget der hedder rytme med ham og lige når man tror at der er og mentalt har fundet sin plads og indstillet sig på at man skal op om natten kl 2 og 5. så bliver det værre. og han vågner med skrig for at sove videre igen bagefter. eller bare lige vække mig så jeg kan give ham sutten.
Han spiser 200ml 5-6 gange om dagen og får de lure han skal.
Hvad gør jeg? har mest lyst til at sælge ham og lave en ny;) og så alligevel ikk. men jeg aner ikk mine levende råd længere og er på randen til at tude hele tiden.
Hilsen Trine