Problem baby

26. april 2010

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Problem baby

Hej Helen.

Jeg har før brugt din side til mange ting. Men det er første gang jeg skriver.

Jeg har en søn på nu 3 mdr. og han er en smilende baby.
Men fra dag 1 har vi haft problemer med hans mave. Jeg kunne kun amme i 5 uger. Og det var nogle hårde 5 uger med sår og mælk der ikk slog til og mig der gik amok med udmalkning for at stimulere, for tilsidst at give op.
Men under amningen havde han meget luft i maven og det tog ham tid at lære at bøvse (er han god til nu) og da vi gik over til flaske fik han vild forstoppelse og måtte på laktulose kur.

Laktulosen gjorde hans mave endnu værre, så det stoppede vi og hans mave har ligesom klaret det selv. men der kan stadig godt gå 48 timer mellem afførringer og det gør ham jo ked.

Han har dog stadig luft i maven så meget at man kan høre det når han drikker. Der kommer rumle lyde fra hans mave. jeg har prøvet ALT. mylikon, massage (med uret) cykle med ...

Annonce

... ben og hvad ved jeg. Og det virker ikk det der ligner.

Jeg kan mærke på ham at han har ondt. men indimellem virker han også bare som om han vil have opmærksomhed. Han vil eks ikk ligge ned. så skriger han. Vi har svært ved at få ham til at sove, han græder tit sig selv i søvn. selvom vi har prøvet med 3 gabe reglen så virker det ikke.

Jeg føler bare ikk jeg slår til længere. der er ikk noget der hedder rytme med ham og lige når man tror at der er og mentalt har fundet sin plads og indstillet sig på at man skal op om natten kl 2 og 5. så bliver det værre. og han vågner med skrig for at sove videre igen bagefter. eller bare lige vække mig så jeg kan give ham sutten.

Han spiser 200ml 5-6 gange om dagen og får de lure han skal.

Hvad gør jeg? har mest lyst til at sælge ham og lave en ny;) og så alligevel ikk. men jeg aner ikk mine levende råd længere og er på randen til at tude hele tiden.

Hilsen Trine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Omega-3 og amning

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse) og undersøgelser viser at indtag af fisk og omega-3 tilførelsen til barnet via modermælken har stor betydning helt op til barnets 2 års alder.

Et for lavt indtag af fisk og dermed omega-3 fedtsyrer er også sat i forbindelse med forringet finmotorik og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig