Svar: Fingre i min mund
4. februar 2010
Alder:
12 mdr.
Kære S.B.
Der er desværre ikke så meget andet at gøre end at du holder din dreng i hånden og forhindrer ham i at komme fingrene i din mund. Du må holde hans hænder, dreje dit hoved væk og derved signalere at det her vil du ikke have.
Der er naturligvis forskel på i hvad situationer han gør det, om han skal sove eller om I bare sidder og hygger i stuen. Men det handler ganske givet om at han søger fysisk kontakt og nærhed med dig og derfor kan du også prøve at bryde situationen og få ham væk fra det ved at kilde ham. Det vil give jer en sjov situation i stedet for frustration og stille og roligt bliver han drejet væk fra det og vil holde op :)
Held og lykke med det :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske