Svar: Synes ikke hun hopper

7. januar 2010

Kategori:
Alder:
7 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udvikling.

Kære Dorthe

Tak for dit brev og velkommen til. Ingen spørgsmål er dumme spørgsmål, vi vil jo alle det bedste for vores børn og selvfølgelig skal man spørge. Altid hellere spørge en gang for meget end en gang for lidt :)

Det lyder som om at Isabella er rigtig fint med motorisk. Hun kan sidde selv uden videre støtte og hun strækker benene og står fint og med flade fødder, når du holder hende om livet. Det lyder som om at hun har god styrke i sin krop :)

For at få hende til at hoppe og komme igang med at bukke og strække sine ben, så vil det være rigtig godt, hvis du kunne cykle med benene. Du må gerne synge de gammeldags børnesange imens f.eks. "hjulene på bussen" og så samtidig cykle med hendes ben, bukke og strække dem så hun får dem bevæget.

Det vil også være rigtig godt, hvis du kunne prøve at ...

Annonce

... lade hende støde fra med fødderne på dine hænder, så hun liggende på ryggen presses under fødderne (benene er her bukket) og hun strækker sine ben og presser fra på dine hænder. Så hun 'hopper baglæns' liggende på en madras på gulvet.

Hvis hun normalt gør sig meget stiv og ikke gerne bukker sine ben, så prøv også at kilde hende i siden og under hagen, for at få hende til at bukke lidt sammen. Det er også vigtigt at du tumler rigtig meget med hende, vender og drejer hende, hun må også gerne vende på hovedet og hjælpes med at slå luftkolbøtter i dine arme. Jo mere jo bedre.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Der er ikke noget i det du lige her fortæller som umiddelbart gør at hun skal undersøges ekstra. Prøv om du ikke ved at lave lidt af ovenstående øvelser kan få hende til at begynde at hoppe lidt mere :)

Rigtig meget held og lykke fortsat.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udvikling:

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!