Brev:
Ost og graviditet
7. januar 2010
Alder:
0 mdr.
Ost og graviditet
Hej Helen
Tak for dit svar omkring kvalme. Det går heldigvis lidt bedre nu. Jeg har ikke kastet op siden mandag - juhu!
Nå, men jeg har stadig meget madlede ved mange forskellige madvarer. Noget af det eneste som jeg indimellem får lyst til er smelteost på brød eller kiks.
Men jeg har jo hørt en masse om at det skal man ikke spise, da det kan indeholde listeria bakterie (hvis det er upasteuriseret).
Jeg er slet ikke til de der helt bløde mugoste - nærmere til 'børneoste' som ostehaps og buko smelteost.
Men nu bliver jeg jo helt i tvivl om de gælder med i den der pulje af potentielt farlige oste? Der står ikke i ingredienslisten at de er upasteuriserede, men der står heller ikke at de er, så jeg ved ikke helt om det er noget jeg kan spise med god samvittighed eller om jeg skal passe lidt på?
Ved du det?
Venlig hilsen Elisabeth