Svar: Gider ikke at stå mere ...
7. november 2009
Alder:
6 mdr.
Kære Louise
Tak for dit brev :)
Man er nødt til at have din dreng i hænderne, for at kunne vurdere, hvorfor han pludselig bliver slap i benene.
Det kan sagtens handle om at han har fundet ud af at det er sjovt at hænge i dine arme, det lyder jo positivt at han sparker ud og bruger sine ben, når han ligger ned, så måske er det bare sjovt at 'hænge' - men det kan også være noget der skal undersøges nærmere ...
Netop fordi der er så markant en forskel på tidligere og nu, så synes jeg bør tjekkes en ekstra gang. Generelt har jeg den holdning at hvis man er i tvivl, så hellere undersøge en gang for meget.
Som sagt kan det være sjov for ham og noget du slet ikke behøver bekymre dig om. Hvis det kun er når du løfter ham at han hænger og han i øvrigt ellers bruger sine ben, løfter dem op for at få fat i sine tæer, sparker med fødderne, forsøger at støde fra, når han ligger på maven og prøver at krybe osv. så lyder alt fint. Men hvis du generelt oplever at han ikke bruge benene som man bør forvente, så få ham tjekket hos lægen :)
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske