Gider ikke at stå mere ...

7. november 2009

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Gider ikke at stå mere ...

Hej Helen,

Jeg har et spørgsmål ang. min søn på 6 måneder.

Han følger vægtmæssigt rigtig godt med. Han er meget stærk, og kan møve sig frem på tæppet, han elsker at ligge på maven, hvor han holder sit hoved oppe i flot lang tid.

Han har gode ben og arm muskler og det gælder om ikke at være i vejen for hans 'slag' og spark, men når jeg skal løfte ham op, så blive han helt slap. Jeg skal holde godt fast i ham, for at han ikke 'glider' igennem mine hænder. Han spænder ikke i kroppen, som jeg kan mærke hans ...

Annonce

... tvillingesøster gør.

For en måneds tid siden, stod han på mine lår og hoppede op og ned, men nu gider han sjældent at trække sig selv op. Hvis jeg stiller ham på mine lår eller puslepuden, sætter han sig bare ned igen! Det virker sådan lidt dovent, når nu han er så stærk på andre punkter.

Han er glad, smilende og griner, har god appetit osv, så hvad er det han lige er ude på? Er det en fase? Eller er det tegn på noget slemt?

På forhånd tak for svaret, som jeg glæder mig meget til at læse.

Med venlig hilsen

Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin