Svar: At kravle skævt

20. september 2009

Kategori:
Alder:
14 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Udvikling.

Kære Lone

Nogle børn kravler skævt og kan faktisk kravle på mange forskellige måder - nogle gange virker det næste lidt rejeagtigt i den måde de kommer frem på, fordi det ene ben ligesom bliver brug til at sætte af med ...

Det kan være en god idé at hjælpe din dreng med at kravle rigtigt, forsøge at få ham til at holde benet inde under sig. Sæt dig evt. bag ham, så han støder fra på dine knæ og på den måde får fornemmelsen af at benet ikke skal stritte bagud, men han skal frem på knæene. Når et barn kravler rigtigt, bevæger det sig rytmisk i sekvenser og bruger begge sider af kroppen lige meget og din dreng har brug for at du hjælper ham med at være oppe på alle fire og styre ...

Annonce

... hans ben, så han kommer fremad uden at sparke fra med kun det ene ben.

Det kan også hjælpe at sætte et par ruskindslapper på et par af hans bukseknæ, så han ligesom står lidt mere fast, når han står på alle fire. Det kan hjælpe ham til at bruge sine knæ til at komme fremad med, i stedet for at bruge sin ene fod.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Nogle gange lykkes det at få børn til at lære den rigtige krydskoordineringsteknik, andre gange så lærer de det først senere og så må det være sådan...

Da jeg ikke kan se din dreng, så kan jeg naturligvis ikke sige, hvorvidt han kan have problemer med sit knæ eller ej - men sandsynligheden er nok lille.

Jeg håber du kan bruge dette lidt videre, fortsat held og lykke!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udvikling:

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Vitaminer præmatur

Børn der er født præmaturt, det vil sige børn som er født før 37 uge, anbefales følgende kosttilskud:

D-vitamin - 10 mikrogram (400 IE) dagligt. D-vitamin gives som dråber, samt
Jerntilskud:

Fødselsvægt <1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt til 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt i 6 måneder.

Børn som får mere end halvdelen af deres ernæring dækket af modermælkserstatning skal have ½ dosis jern, dvs. ca 4 mg hver dag...

Læs mere i Babylex

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.