Svar: Suttelut og vældigt vred aflevering
1. september 2009
Alder:
3 år
Kære Mor K
Er det ikke ved at være tiden til et tandeftersyn? Jeg synes faktisk I skal få hans tænder tjekket af børnetandplejen og hvis der ingen problemer er i forhold til sut og tandstilling, så ville jeg lade ham beholde den om natten, når han nu er så glad for den ...
Hvis tandlægen siger at den bør væk, så vil det være godt at gøre det i god tid, før lillebror kommer. Det vil være endnu sværere at komme af med sutten til den tid.
Da han kun bruger den om aftenen og natten, så er min umiddelbare tanke at det er helt okay at lade ham have den lidt endnu ...
Med hensyn til aflevering, så lyder det som om at han har rigtig svært ved at skifte situation. Han er jo en meget bevidst og klog dreng og han ved godt at hjemme er hyggeligt og rart og det er super dejligt at være hjemme med mor, når man kan det - måske er han også bevidst om at du nogle gange er hjemme, selvom han kommer af sted?
Derfor er det helt naturligt at han protesterer over at blive afleveret, men efter kort tid, så er det jo alligevel dejligt at være i institutionen, han nyder det, kan rigtig godt lide at være der - det er selve skiftet der er svært for ham.
Er det muligt at gå om på siden af huset og vinke farvel i et vindue? Jeg tænker, at han et eller andet sted er glad, for at være der, når han selv løber ind og det er rigtig dejligt. Du skal naturligvis også lige vise at du er der og også sige farvel... Men du kunne evt. lave en aftale om at en af pædagogerne gik med ham hen til vinduet, hvor du så kom om og vinkede - på den måde var det ikke helt slut, når du gik "jeg går jo lige om til vinduet og vinker til dig..", så du er ikke helt gået endnu og det er måske også lettere at tage 'endelig' afsked, fordi der så netop er en rude imellem jer ...
Det var måske en mulighed ..?
Fortsat held og lykke og rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske