Brev:
Suttelut og vældigt vred aflevering
1. september 2009
Alder:
3 år
Suttelut og vældigt vred aflevering
Hej Helen
Så er vi her igen med et par hurtige spørgsmål:
1. Sut! Nu er vi jo blevet 3 år for nylig. Dag-sut har vi ikke haft siden vi blev 2 år - men hvad med nat og lur? Drengebarnet er glad for sin natsut. Den er god at have. Han har lige fået sin første rigtige store-drengs-seng, så sutten kommer ikke væk de næste par uger. Men hvad siger du - skal den ud derefter? Eller er det okay at vente lidt? Vi får jo en baby i januar. Er det bedst at have den væk i god tid, før der kommer en anden dreng i huset, der bruger sut?
2. Den gode dreng har aldrig været begejstret for at blive afleveret om morgenen! Og den seneste tid - efter sommerferie mv - er det blevet helt galt, synes jeg. Han råber og vil ha' sin mor og ingen må komme i nærheden af ham. Det er som oftest mig, der afleverer. Jeg bruger ca. 10 minutter på det, så han lige kan lande. Det mærkelige er, at han løber glad ind og leger og efterlader mig. Men når jeg så kommer, SÅ starter balladen. Jeg kan jo ikke bare gå uden at sige farvel, synes jeg. Men når jeg prøver på det, så bliver han SÅ vred og ked.
De er rigtigt gode til at hjælpe ham i børnehaven og jeg forsøger så vidt muligt at gøre kort proces: Kysse, vinke og kan du have en rigtig god dag. Og så er det ud. Jeg ved, at han har glemt alt om det 30 sekunder senere. Men det er altså ved at være lidt trist her på snart 3. år at skulle igennem det hver morgen. Der har selvfølgelig været perioder, hvor det har været nemmere, men helt glad har han aldrig været. Han er supervelfungerende i børnehaven og har en million venner, der tager imod ham hver morgen. Det er afgjort min fornemmelse at selve tiden i børnehaven går rigtigt godt. Han er der fra 9 til ca. 15. Nogen forslag? ;)
Kærlig hilsen
Mor K