Suttelut og vældigt vred aflevering

1. september 2009

Kategori:
Alder:
3 år

Suttelut og vældigt vred aflevering

Hej Helen

Så er vi her igen med et par hurtige spørgsmål:

1. Sut! Nu er vi jo blevet 3 år for nylig. Dag-sut har vi ikke haft siden vi blev 2 år - men hvad med nat og lur? Drengebarnet er glad for sin natsut. Den er god at have. Han har lige fået sin første rigtige store-drengs-seng, så sutten kommer ikke væk de næste par uger. Men hvad siger du - skal den ud derefter? Eller er det okay at vente lidt? Vi får jo en baby i januar. Er det bedst at have den væk i god tid, før der kommer en anden dreng i huset, der bruger sut?

2. Den gode dreng har aldrig været begejstret for at blive afleveret om morgenen! Og den seneste tid - efter sommerferie mv - er det blevet helt galt, synes jeg. Han råber og vil ha' sin mor og ingen må komme i nærheden af ham. Det er som oftest mig, der afleverer. Jeg bruger ca. 10 minutter på det, så han lige kan lande. Det mærkelige ...

Annonce

... er, at han løber glad ind og leger og efterlader mig. Men når jeg så kommer, SÅ starter balladen. Jeg kan jo ikke bare gå uden at sige farvel, synes jeg. Men når jeg prøver på det, så bliver han SÅ vred og ked.

De er rigtigt gode til at hjælpe ham i børnehaven og jeg forsøger så vidt muligt at gøre kort proces: Kysse, vinke og kan du have en rigtig god dag. Og så er det ud. Jeg ved, at han har glemt alt om det 30 sekunder senere. Men det er altså ved at være lidt trist her på snart 3. år at skulle igennem det hver morgen. Der har selvfølgelig været perioder, hvor det har været nemmere, men helt glad har han aldrig været. Han er supervelfungerende i børnehaven og har en million venner, der tager imod ham hver morgen. Det er afgjort min fornemmelse at selve tiden i børnehaven går rigtigt godt. Han er der fra 9 til ca. 15. Nogen forslag? ;)

Kærlig hilsen
Mor K

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København