Svar: Stemme ændre sig
9. august 2009
Alder:
13 mdr.
Kære Maibrit
Det er lidt svært for mig at sige, hvorfor Valdemars stemme pludselig ændrer sig - jeg kan jo ikke høre ham tale ...
Umiddelbart tænker jeg dog at stemmen jo ændrer sig lidt hele tiden, der er forskel på f.eks. det spæde barns gråd og måden barnet græder på, når det er f.eks. 6 måneder gammelt.
Børn over også deres stemme i perioder, hvor de prøver at tale meget stille, tale meget højt, skrige, øver svælglyde osv. og der sker altså generelt en udvikling med stemmen.
En anden mulighed er naturligvis at Valdemar har fået en hæshed på grund af irriterede slimhinder i svælg og hals, men hvis han ikke har dette, så vil jeg sige at det må være helt normal udvikling du oplever.
Måske andre vil give deres besyv med, hvis de har oplevet det samme omkring deres 1 årige ....? :)
Ha en fortsat god dag!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske