Svar: Minus afførring, tager ikke på og melder sig ikke til måltiderne
20. maj 2008
Alder:
4 mdr.
Kære bekymrede mor
Jeg har desværre ikke nået at svare dig inden torsdag, men håber at lægen har hjulpet dig lidt videre..?
Det lyder som om at du ammer ("græder kun når mor kommer med det dumme bryst") og jeg bliver nødt til at sige, at hvis han ikke har taget mere end 400g på over 6-7 uger og vægten generelt står stille, så er du nødt til at give ham noget modermælkserstatning. Det er meget vigtigt at han får næring og der skal en del mad indenbords, for at der også kommer noget ud - at han har gang i maven, tager på i vægt, melder sig til måltiderne osv. er altså et signal om at han har det godt og trives - da han i følge dit brev både taber sig, har problemer med forstoppelse og skal vækkes til måltiderne, så bliver jeg nødt til at sige, at jeg bliver bekymret. Og jeg håber lægen har hjulpet dig videre.
Rigtig meget held og lykke med ham fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske