Brev:
Minus afførring, tager ikke på og melder sig ikke til måltiderne
20. maj 2008
Alder:
4 mdr.
Hej Helen.
Jeg er mor til en lille dreng, 4 mdr gammel, født 5 uger for tidligt. Han vejede 1900g ved fødselen og vejer i dag 5,5 kg. Han var indlagt 2 uger efter fødslen for at få noget sul på kroppen, men havde det ellers godt og alt var normalt.
Vores problem er nu at han de sidste måneder ikke har ret meget afførring, kun hver 3-4 uge og det er med hjælp fra mig og et termometer. Hans vægt har de sidste uger, omkring 6-7uger, stået stille, har måske taget 400g på. Har prøvet med laktulose uden held. Hans appetit er ikke god, jeg nærmest presser ham til at spise hver 4-6 time.
Han sover igennem om natten. Han klager ikke....jeg mener han græder ikke pga af det. Græder kun når mor kommer med det dumme bryst. Jeg har i panik fået tid ved lægen på torsdag og har før søgt læge på grund af det samme. Håber du kan berolige mig lidt.
Venlig hilsen
en bekymret mor.