Brev:
Kun sove ved bryst
20. maj 2008
Alder:
10 mdr.
Kun sove ved bryst
Hej Helen
Jeg skriver, fordi min datter på 10 måneder pludselig kun vil sove ved brystet. Det har stået på i godt en måneds tid. Om dagen vil hun ikke længere sove i barnevognen som hidtil... hun græder inderligt og prøver at hive sig op af barnevognen, hvis jeg prøver. Hun vil kun putte ved mig og falde i søvn ved brystet. Dette gælder også til aften og om natten, hvor hun vågner meget ofte. Hun bruger sut, men nægter at tage denne, når hun vågner. Det er kun mit bryst, der duer.
Som jeg skriver har det stået på en måned. Før det kunne min datter sagtens falde i søvn om dagen i barnevognen. Og vi var netop også kommet ind i en rytme, hvor vi var stoppet med amning om dagen. Dette uden problemer. Hun blev så ammet inden sengetid og om natten. Hun har hele tiden ville have bryst om natten og sove meget tæt, men hun har ikke vågnet helt så meget som nu, mere hver 3. time. Og her har jeg også kunnet give hende sutten.
Hun har i en længere periode haft behov for brystet, når hun skulle falde i søvn om aften...også selvom vi havde et putteritual med bog og sang. Men dette hørte også op...og jeg kunne nøjes med at putte mig tæt ind til hende. Lige indtil for en måned siden...hvor alt ligesom væltede.
Jeg vil gerne høre dig om, hvordan det kan være, at hun pludselig ændrer sig? Er det seperationsangst, en stærk moderbinding eller? Og hvordan takler jeg det bedst?