Svar: Feber - 1 mdr.
9. marts 2004
Alder:
1 mdr.
Børns temperatur kan skifte meget og ændre sig hurtigt. Temperaturen er generelt lavest om morgenen og så stiger den i løbet af dagen. Det er normalt at et barn har 37 grader eller lidt derunder om morgenen og at temperaturen så er steget til 37,5 om aftenen.
Når et barn har temperaturforhøjelse skal man se på barnets almene tilstand. Det vil sige at det er vigtigt at din søn reagerer som han plejer, når du taler til ham, at han spiser hyppigt og gerne, og ikke virker slap og sløv.
Ud fra din beskrivelse lyder hans temperatur til at være i orden, men det er ikke i orden at være sløv og have rallende vejrtrækning. Sidstnævnte kan dog godt skyldes at han 'bare' er forkølet, men under alle omstændigheder synes jeg at du skal ringe til lægen.
Du kan læse mere om børn og feber under syge børn, som du finder i min linksamling.
God bedring med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske