Brev:
Kan det være tænder?
11. marts 2004
Alder:
5 mdr.
Kan det være tænder?
Kære netsundhedsplejerske
Jeg har en sund og dejlig dreng på 5½ måned.
Den sidste uges tid har han dog været noget mere pirrelig end ellers, og vil f.eks. ikke puttes i løbet af dagen, selvom han virker meget træt. Han har således sovet ca. 2 timer mindre end han plejer i løbet af dagen. Der er ingen problemer med søvn om natten.
Dette har ikke tidligere været et problem.
Han bliver normalt meget nemt varm, og skal ikke have særligt meget tøj på i forhold til andre børn. I den sidste uge her, har han dog - vist nok mest midt på dagen - haft meget røde kinder uden at være særlig varm.
Når han sover kan han gnide sig i hovedet og klynke i søvne. Han har heller ikke tidligere klynket i søvne på denne måde.
I sidste uge blev han vaccineret.
Er det mon tænder?
Mange hilsner fra Kolding