Svar: Grøn afføring - 3 mdr.
7. marts 2004
Alder:
3 mdr.
Det er meget svært for mig at svare på, hvad det skyldes, da jeg ikke kan se det. Jeg synes dog det vil være relevant at du tager en ble med til din læge og får ham/hende til at vurdere det. Der kan også tages en afføringsprøve, hvis det skønnes nødvendigt, men så længe hun ikke har feber og i øvrigt vokser og trives, så vil man nok se det an.
Hvis du ammer skal du være opmærksom på om du har spist noget der er anderledes end det du plejer. Løg, rødkål, bananer, cola, nødder, chokolade, jordbær mv reagere nogle børn på, med ændring i afføringens udseende og mavekneb.
At blive vaccineret giver også børn reaktioner af forskellige slags, så det kan også være en mulighed.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske