Svar: At flyve eller ikke at flyve med væske i mellemøret
12. februar 2007
Alder:
15 mdr.
Kære Oscars bekymrede mor
Jeg kan godt forstå du er bekymret og min umiddelbare tanke er at jeres dreng måske bør sættes i antibiotisk behandling, da det er gentagne gange at han har problemer med mellemørebetændelse og væske på ørerne.
Da jeg ikke er læge, kan jeg desværre ikke svare jer på hvad der vil ske i ørerne, når I skal flyve. Hvis han har væske på mellemørerne, så vil det ganske givet gøre ondt.
Jeg synes det vil være en rigtig god idé at I får kontaktet en øre-næse-halslæge som er uddannet præcist til at vurdere børns ører, væske i mellemøret, behandling osv. I behøver ikke henvisning fra egen læge for at henvende jer til en ørelæge, så prøv at bestille tid der. Hvis I ikke har mulighed for en akut tid, så kan I altid drøfte situationen i telefonen og på den måde få den bedste rådgivning om hvad der vil være det rigtige at gøre i jeres situation.
Rigtig god bedring med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske