Brev:
At flyve eller ikke at flyve med væske i mellemøret
12. februar 2007
Alder:
15 mdr.
At flyve eller ikke at flyve med væske i mellemøret
Kære Helen
Min søn fik forrige gang, vi var ved hans børnelæge for ca. en måned siden, konstateret væske på øret i det ene øre. Nu har vi lige været ved læge i dag og har fået konstateret væske på begge ører. Ved du, hvor hvor længe han må gå sådan uden at blive kigget nærmere på (jeg fik selvfølgelig ikke lige spurgt ind til det, og hun er ikke sådan at ringe til)?
Mit andet spørgsmål går på at tage ham med op og flyve med væske på ørerne - det kan vel være ret smertefuldt? Er smerten der "kun", når man letter og lander, eller kan den vare ved hele turen samt efter ankomst? Er der risiko for at gøre skade på øret, når man flyver med væske på ørerne?
Kort sagt - som du kan høre, prøver jeg at finde ud af, om vi burde lade være med at flyve. Vi har planlagt flyveture både næste weekend, midt i marts og i påsken...
Oscars bekymrede mor!