Svar: Maveproblemer - 2 mdr.
21. december 2003
Alder:
2 mdr.
Kære Sanne
Det er meget svært for mig at vide hvad det er med din dreng, men mit umiddelbare bud er at han har problemer med sin mave. Når han bliver fuldt ernæret med flaske, burde han have afføring dagligt, og når han så ikke har det, får han ondt i maven, afføringen fylder i tarmen og der er ikke plads til så meget mad.
Profylac er et af de præparater man anbefaler til børn med risiko for at udvikle allergi. Et tilsvarende produkt er Nutramigen. Måske kunne det hjælpe at skifte til dette. Selv om produkterne skulle være ens, så er der ofte alligevel en forskel på, hvordan børn reagerer og optager dem.
Er han grædende fordi han har mavesmerter? Det kan måske hjælpe at give ham et lunt omslag om maven. En varm stofble. Det kan også være en god idé at give ham lidt mavemassage, med et par fingre omkring navlen i urets retning. Kom evt. lidt olie på maven først. At cykle med hans ben kan også hjælpe lidt.
Hvis han bliver ved med at have det sådan, så synes jeg I skal tage ham til lægen og få ham undersøgt. Jeg tror ikke at han fejler noget "alvorligt", jeg formoder det er maveproblemer, som selvfølgelig kan være slemme nok. Det er bare vigtigt at han bliver ved med at tage på og trives:o)
Fortsat held og lykke
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske