Maveproblemer - 2 mdr.

21. december 2003

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Maveproblemer - 2 mdr.

Vi har en søn på 8 uger. Han har siden han var 5 dage gammel fået modermælkserstatning (Profylac fordi jeg har allergi). Han har hele tiden haft store problemer med maven: Han har haft en del luft i tarmene. Det gav vi ham 4x10 dråber Mylicon for om dagen. Vi mener, at det hjalp en del, men han har også problemer med forstoppelse. Han har hård afføring ca. hver 3. dag - i perioder dog alm. blød afføring hver dag. Vi giver ham Lactulose mod forstoppelsen. Vi er oppe på 2x3 ml pr. dag.

Det største problem er dog at han er ...

Annonce

... begyndt at spise mindre. For 3-4 uger siden spiste han ca. 130 ml 6-7 gange om dagen. Nu spiser han typisk kun 70-80 ml hver 3. time om natten og hver 4-5. time og dagen. Hvis vi prøver at give ham mere, begynder han at græde. Men samtidig virker han stadig sulten. Enkelte gange (men langt fra hver dag) lykkes det dog at få ham til at spise helt op til 160-180 ml. Vi er nervøse for, at han ikke får nok at spise. De seneste uger har han kun taget ca. 100g på om ugen.

Hvad kan der være galt med ham?

Venlig hilsen
Sanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder