Brev:
Maveproblemer - 2 mdr.
21. december 2003
Alder:
2 mdr.
Maveproblemer - 2 mdr.
Vi har en søn på 8 uger. Han har siden han var 5 dage gammel fået modermælkserstatning (Profylac fordi jeg har allergi). Han har hele tiden haft store problemer med maven: Han har haft en del luft i tarmene. Det gav vi ham 4x10 dråber Mylicon for om dagen. Vi mener, at det hjalp en del, men han har også problemer med forstoppelse. Han har hård afføring ca. hver 3. dag - i perioder dog alm. blød afføring hver dag. Vi giver ham Lactulose mod forstoppelsen. Vi er oppe på 2x3 ml pr. dag.
Det største problem er dog at han er begyndt at spise mindre. For 3-4 uger siden spiste han ca. 130 ml 6-7 gange om dagen. Nu spiser han typisk kun 70-80 ml hver 3. time om natten og hver 4-5. time og dagen. Hvis vi prøver at give ham mere, begynder han at græde. Men samtidig virker han stadig sulten. Enkelte gange (men langt fra hver dag) lykkes det dog at få ham til at spise helt op til 160-180 ml. Vi er nervøse for, at han ikke får nok at spise. De seneste uger har han kun taget ca. 100g på om ugen.
Hvad kan der være galt med ham?
Venlig hilsen
Sanne