Svar: Forkølelsessår
14. august 2005
Alder:
8 mdr.
Kære Miss Big Lips
Forkølelses sår smitter jo meget og derfor er det godt at du tænker meget over hygiejnen i forhold til din søn. Jeg tør ikke sige om han har antisstoffer mod Herpes, når du har det, det må du spørge din læge om; men umiddelbart vil jeg ikke tro det.
Hvis din dreng bliver smittet, vil han sandynligvis få symptomer i form at blærer i munden - mundhulebetændelse. Han vil få røde og hævede slimhinder på indersiden af sine kinder og hans gummerne vil blive fyldt med blærer. Han vil sandsynligvis også få lidt feber.
L-lysin findes desværre ikke i det danske lægemiddelkatalog og jeg kan derfor ikke fortælle dig om dette stof. Måske kan du kontakte producenten og forhøre dig der eller også her forsøge hos egen læge.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske