Svar: Maveproblemer? - 6 mdr.
24. februar 2005
Alder:
6 mdr.
Hej med dig
Ikke for at bekymre dig unødigt, men jeg synes det vil være yderst relevant at din dreng blev vurderet af en læge. Det siger jeg ud fra at du fortæller at din dreng har ildelugtende, lys afføring, har haft maveprobler gennem 4 uger og til syneladende er påvirket af det i form af at han både er ked af det, men ikke midst at han ikke længere spiser, som han har behov for.
Det er vigtigt for hans trivsel at han både spiser og drikker sufficient (250ml er for lidt) og det er helt klart at der er en sammenhæng imellem hans afføringsmønster og hans indtag af mad.
Jeg synes derfor du skal få en tid hos jeres læge, så din lille dreng kan blive grundigt undersøgt. Sammen med lægen må der tages stilling til om din dreng evt. skal undersøges nærmere på en børneafdeling - simpelthen for at blive behandlet for en evt. maveinfektion og for at sikre at han ikke kommer ud af trivsel.
Du har fuldstændig ret i at det er synd for ham og naturligvis skal han undersøges. Hellere en gang for meget og der så intet er, end at vente og han så får det mere skidt:o)
Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske