Brev:
Maveproblemer? - 6 mdr.
24. februar 2005
Alder:
6 mdr.
Maveproblemer? - 6 mdr.
Hej Helen
Så har jeg igen et spørgsmål.
Min søn på 61/2 mdr. har gennem de sidste 4 uger, haft maveproblemer af forskellig art.
Det startede med tynd mave i 3 dage. Jeg troede det var tænder, men det har nok snarere været en mave infektion. Derefter havde han forstoppelse (eller ingen afføring) i 4 dage og de sidste 3 uger har han haft afføring oftere og oftere i løbet af dagen.
Jeg skifter mellem 6-10 bleer (med afføring) om dagen, og han græder og vrider sig voldsomt hver gang. Hans afføring er fast, lysere end det plejer og særdeles ildelugtende....
I takt med hans maveproblemer har hans spiselyst ændret sig drastisk. Fra at spise med stor appetit, er han nærmest holdt op med at spise. Han virker sulten, men efter et par skefulde bliver han dybt ulykkelig, og vil ikke spise mere. Har prøvet at variere hans kost så han kunne prøve lidt forskelligt, men det vagte ikke nogen interesse.
Jeg ammer han næsten ikke mere (desværre), men giver ham mme. Den sidste uge har han spist ca. 200-250 ml om dagen, er det nok væske?
Han er som regel en glad og fin dreng, men de sidste par dage har han være rigtig ked af det, og jeg synes det synd for ham...!
Har fra idag lavet hans grød og kartoffelmos på mme og uden nogen form for mælkeprodukter, samt moset banan, i håb om at det kan hjælpe lidt. Også selvom det er så lidt han spiser af det.
Har du nogen ideer om hvad dette kan skyldes?
Det skal lige siges, at han sover fint om natten.
Med venlig Hilsen og tak for dine fine svar