Maveproblemer? - 6 mdr.

24. februar 2005

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Maveproblemer? - 6 mdr.

Hej Helen

Så har jeg igen et spørgsmål.

Min søn på 61/2 mdr. har gennem de sidste 4 uger, haft maveproblemer af forskellig art.
Det startede med tynd mave i 3 dage. Jeg troede det var tænder, men det har nok snarere været en mave infektion. Derefter havde han forstoppelse (eller ingen afføring) i 4 dage og de sidste 3 uger har han haft afføring oftere og oftere i løbet af dagen.

Jeg skifter mellem 6-10 bleer (med afføring) om dagen, og han græder og vrider sig voldsomt hver gang. Hans afføring er fast, lysere end det plejer og særdeles ildelugtende....

I takt med hans maveproblemer har hans spiselyst ændret sig drastisk. Fra at spise med stor appetit, er han nærmest holdt op med at spise. Han virker sulten, men efter et par skefulde ...

Annonce

... bliver han dybt ulykkelig, og vil ikke spise mere. Har prøvet at variere hans kost så han kunne prøve lidt forskelligt, men det vagte ikke nogen interesse.

Jeg ammer han næsten ikke mere (desværre), men giver ham mme. Den sidste uge har han spist ca. 200-250 ml om dagen, er det nok væske?

Han er som regel en glad og fin dreng, men de sidste par dage har han være rigtig ked af det, og jeg synes det synd for ham...!

Har fra idag lavet hans grød og kartoffelmos på mme og uden nogen form for mælkeprodukter, samt moset banan, i håb om at det kan hjælpe lidt. Også selvom det er så lidt han spiser af det.

Har du nogen ideer om hvad dette kan skyldes?
Det skal lige siges, at han sover fint om natten.

Med venlig Hilsen og tak for dine fine svar

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Udvikling - børn

Børns motoriske udvikling er forskellig, men du kan bruge følgende rettesnor:

1 mdr.: Barnet prøver at løfte hovedet fra underlaget, når det ligger på maven

2-3 mdr.: Støtter på underarmene og løfter hoved og bryst fra underlaget.

4 mdr.: Kan selv holde hovedet i siddende stilling. Begynder at trille rundt fra mave til ryg. Rækker ud efter ting.

5 mdr.: Hvis barnet får hjælp til at sidde op, vil det sidde med rank ryg og hovedet i fin...

Læs mere i Babylex

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder