Brev:
Søvn - baby 4,5 mdr
24. februar 2005
Alder:
4 mdr.
Søvn - baby 4,5 mdr
Hej Helen,
Jeg skriver til dig igen vedr vores datter der nærmer sig de fem måneder. (f. 1.okt). Hun er i godt humør i løbet af dagen, sover som regel udenfor nogle timer, pludrer og er begyndt at lave skrige-lyde - alt sammen dejligt.
Men problemet opstår når hun skal sove om aftenen. Hun græder og græder og græder. Det har faktisk stået på lang tid nu. Vi har efterhånden prøvet alt. Vi har ikke noget fast tidspunkt hun kommer i seng på, da vi aldrig har kunnet lægge hende i seng uden at hun skulle vugges i søvn først. Jeg har overvejet at benytte "Godnat og sov godt"-bogen, men vi prøvede nogle af teknikkerne som vi havde det godt med og det holdt kun i to dage. Vi har prøvet at lægge hende i seng før hun er træt.
Ind imellem tænker jeg på om hun mon fejler noget da hun græder og græder om aftenen af træthed. Jeg tror nu ikke hun gør, men jeg kan bare ikke forstå at hun ikke kan finde ro af sig selv og aldrig har kunnet det. Når vi lægger hende i seng når hun er træt begynder hun at græde, her har jeg prøvet at vente med at tage hende op, forsøgt at holde hende i hånden, sunget, aet kind, stofble ved hovedet...hun bliver ved med at græde indtil hun bliver vugget i søvn. Jeg ved godt at hun heller ikke har været vant til andet.
Andre gange når hun græder af træthed og jeg lægger hende i sengen, så begynder hun at ligge og smile og lave grinelyde (hmmm) og virker slet ikke træt.
Det er også et problem for mig de få gange jeg har været i et storcenter (Fields). Hun ligger først og kigger og leger med et legedyr, smiler osv, men når hun så bliver træt, så begynder hun at skrige højt/græde....jeg synes ikke det er sjovt at være ude med hende.
Efterhånden har vi jo affundet os med at vores datter er sådan, det er bare hårdt når hun ikke kan finde ro. Bliver det mon bedre med tiden ?
Glæder mig til at høre fra dig og håber du har nogle opmuntrende ord eller råd.
Hilsen Kristine