Svar: Kløe i panden
25. oktober 2012
Alder:
5 mdr.
Kære Mindstemandens mor
Tak for dit brev :)
Børn kan have tør hud, de kan have mange forskellige knopper og udslæt, de kan reagere allergisk på forskellige ting, de kan have børneeksem mv. Og det kan være rigtig svært at finde ud af, hvad årsagen er, hos så lille et barn ...
Jeg tænker dog, at det lyder relevant at du drøfter det med jeres læge og at I overvejer om ikke det kunne være en idé at få en henvisning til en hudlæge. En hudlæge er jo specialist i at vurdere, hvad det er for knopper, skorper, udslæt osv. der er tale om og kan således også vejlede dig i hvad cremer osv. du bør smøre din dreng med.
Mange børn får børneeksem i ansigtet og det starter netop ofte der og ikke i knæhaser og albuebøjninger, det kommer ofte senere ... Og netop børn med børneeksem vil ofte have tendens til at have en lav kløe-tærskel og tendens til tør hud. Det er derfor relevant at overveje om det er børneeksem din dreng har.
Så mit bedste råd til dig lige nu, er at du kontakter jeres læge og taler med lægen om evt. at få en henvisning til en hudlæge, der kan vurdere, hvad det er for knopper, eksem osv. din dreng har og dermed hvad behandling der er bedst for ham :)
Fortsat held og lykke! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske