Putning ved bryst

25. oktober 2012

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Putning ved bryst

Hej Helen.

For et par måneder siden skrev jeg til dig omkring vores søn, som døjer lidt med tilbageløb af mavesyre. Du spurgte til, om der ikke havde været snak om behandling. Det har der ikke. Vi fik at vide, at han ville vokse fra det, så vi har levet med det og forsøgt at hjælpe ham, så godt vi kan, og det er som sagt også blevet bedre. Og mange tak for dit svar.

Sagen er den, at han stadig falder i søvn ved brystet ved alle hans lure og også til aften. Om dagen er han så træt - især til luren om formiddagen - at jeg ikke kan holde ham vågen ved brystet. 5 min og så sovespiser han. Efter 15 min kan jeg tage ham fra, putte sutten i munden på ham og lægge ham i barnevognen uden at han vågner.

Men det gør han så til gengæld i barnevognen - nogle gange rigtig mange gange, og det er lidt frustrerende - især når storesøster er hjemme og vi forsøger at få noget mor/datter-tid. Jeg ved ikke, hvad der vækker ham: tilbageløb af mavesyre, fra en søvnfase til en anden, rumlen i maven fordi vi er begyndt på skemad eller fordi han ikke er ved brystet????

Det ...

Annonce

... samme sker om aftenen. Her falder han de fleste aftener i søvn ved brystet. Nogle aftener er vi nød til at gå lidt med ham i vores arme, og enkelte gange er det lykkedes mig at putte ham i sengen, rokke ham lidt og synge for ham.
Efter ca. 45 min-1 time vågner han så og kan ikke finde ro. Igen er jeg uklar på hvorfor han vågner, men jeg går lidt med ham og så sover han fint videre resten af natten med 3 amninger. Han er ikke så vild med sutten om natten.

Det jeg nok egentlig spørger om er, om jeg skyder mig selv i foden ved at amme ham i søvn endnu. Det er jo dejligt nemt, men hvis det er derfor han så ofte vågner, skal jeg jo nok begynde at finde en anden løsning. Vi har ikke kæmpet meget med hans søvn, da voldsom gråd giver ham opstød, som han får galt i halsen og kaster op. Han bliver så ulykkelig, når det sker.

Jeg spekulerer godt nok meget på det. Kan lige forestille mig om et par måneder med en stor baby, hvordan det så bliver. Eller måske tager jeg bare sorgerne på forskud :-)

Ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen
en spekulerende mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet